[PRNewswire] 코로나, 지구 환경보호를 위한 지속적 노력의 일환으로 최초의 글로벌

환경과 사람들 승인 2022.03.21 16:25 의견 0

[PRNewswire] 코로나, 지구 환경보호를 위한 지속적 노력의 일환으로 최초의 글로벌

플라스틱 낚시 대회 개최

-- 세계 재활용의 날에 맞춰 열린 코로나 주최 글로벌 낚시 행사, 어민들을 위한 보조 수입원 창출을 목표로 전 세계 해역에서 5t의 플라스틱 폐기물 수거

(런던 2022년 3월 18일 PRNewswire=연합뉴스) 세계 재활용의 날(Global Recycling Day)인 오늘 글로벌 맥주 브랜드인 코로나(Corona)가 자사 주최 제1회 글로벌 플라스틱 낚시 대회의 결과를 공개했다. 이 낚시 대회는 해양에서 플라스틱 쓰레기를 제거하고 해양 플라스틱 오염에 대한 인식을 고취하기 위해 전 세계에 걸쳐 일련의 행사로 진행되었다. 멕시코, 중국, 브라질, 이스라엘에서 개최된 이번 행사는 플라스틱 쓰레기를 수거한 현지 어민들에게 보상을 제공하고 아울러 어민들을 지역 재활용 센터와 연결하여 어민들이 바다에 있는 플라스틱 쓰레기를 수거 및 재활용하여 새로운 수입원을 창출해낼 수 있도록 하는 것을 목표로 했다.

현지에서 기울인 노력의 결과로, 수거된 플라스틱은 재활용되거나 지역 사회 조형물, 운송용 팔레트, 또는 비치웨어 상품과 같은 물품으로 재탄생해 현지 지역 사회를 위해 활용될 예정이다. 북미와 남미에서, 그리고 아시아와 중동에 이르기까지 연 인원 150명 이상의 지역 사회 구성원들이 이 행사에 참여해서 15시간이 넘는 총 누적 시간 동안 플라스틱 수거 작업을 했다.

세계경제포럼(World Economic Forum)[https://www.weforum.org/press/2016/01/more-plastic-than-fish-in-the-ocean-by-2050-report-offers-blueprint-for-change/ ]에 따르면, 해양 플라스틱 쓰레기는 점점 더 증가하여 2050년에 이르면 바다에 물고기보다도 플라스틱 쓰레기가 더 많아질 것으로 추정되며, 이는 어민들의 생계에 매우 부정적인 영향을 끼칠 것이라고 한다. 전 세계의 해양오염이 이렇게 심각한 상황에서 코로나는 해변을 보호하고 보존하고자 기울인 노력을 바다로 확장할 방법을 계속 모색 중이다. 코로나의 글로벌 플라스틱 낚시 대회는 어떻게 지역사회가 서로 협력하여 환경을 돕고 또한 지역에 경제적인 도움이 되도록 활동할 수 있는지를 잘 보여준다. 이번 글로벌 행사를 위해 코로나와 현지 재활용 회사들은 어업으로 생계를 꾸리는 독립적인 어민들에게 어민들이 수거한 쓰레기의 양과 그 작업에 들인 시간에 대해 금전적인 보상을 했다. 또한 코로나는 현지 어민들을 대상으로 환경 이니셔티브와 모범 사례에 대한 워크숍을 주최했는데, 이 워크숍에서는 해양 쓰레기를 우리의 바다에서 제거하기 위해 우리가 모두 어떤 역할을 해야 하는지에 대해 중점적으로 논의되었다.

코로나의 펠리페 암브라(Felipe Ambra) 글로벌 부사장은 "이번 코로나 플라스틱 낚시 대회는 자연에 플라스틱 쓰레기를 방치하지 않겠다는 당사의 장기적인 목표를 향해 한 걸음 디딘 것을 의미합니다"라고 말하며 "환경보존을 위한 당사의 약속은 우리의 바다와 해변을 보존하고 보호하는 것에 뿌리를 두고 있습니다. 당사는 다음 세대들을 위해 우리의 바다를 낙원과 같이 보호하는 것이 우리의 책임이라고 믿고 있으며, 당사가 이 길을 선도하면서 다른 이들도 우리의 길에 동참하도록 영감을 주고 싶습니다"라고 덧붙였다.

최초의 플라스틱 낚시 대회는 2021년 멕시코에서 코로나 회사 내부적인 행사로 시범적으로 실시된 기업의 사회적 책임 혁신 챌린지를 기반으로 한 브랜드 주도 이니셔티브였다. 광고 대행사인 WeBelievers는 코로나와 긴밀히 협력하여 플라스틱 낚시 대회의 기획 및 실행에 참여했다.

We Believers의 구스타보 라우리아(Gustavo Lauria) 공동 창업자 겸 CCO(최고 홍보 책임자)는 "인간과 지구의 삶에 실질적인 영향을 미치는 확장 가능한 플랫폼을 만들고 개발함으로써 말이 아닌 행동으로 자신의 약속을 증명하는 기업인 코로나와 같이 일할 수 있어 영광입니다"라고 말했다.

처음에는 단지 아이디어 차원에서 시작되었던 이 행사는 이제 배출하는 플라스틱 쓰레기보다 더 많은 양의 플라스틱을 우리의 환경에서 수거하고자 하는 전 세계적인 노력으로 확장되었고, 올해 하반기에 추가 플라스틱 낚시 대회가 계획되어 있다. 이러한 노력은 코로나가 2021년에 공포한 음료 업계 최초의 '순 제로 플라스틱(net-zero plastic)' 기업이 되겠다는 코로나의 약속의 연장선에 있는 활동이며, 이는 코로나가 세계에 방출하는 플라스틱의 양보다 더 많은 양의 플라스틱을 우리의 환경으로부터 회수하는 다양한 방식의 일환이다. 플라스틱 낚시 대회는 플라스틱 오염으로부터 세계의 바다와 해변을 보호하겠다는 코로나의 오랜 약속에 기반을 두고 있다. 현재까지 코로나는 1,400여 회의 청소 작업을 수행하였으며, 68,000여 명의 자원봉사자가 참여해서 연면적 4,400만 제곱미터에 달하는 해변에서 플라스틱 폐기물을 수거했다.

코로나 소개

멕시코에서 설립된 코로나는 멕시코에서 가장 유명한 맥주 브랜드이며, 전 세계적으로 180여 개국에 수출되는 가장 인기 있는 멕시코 맥주입니다. 코로나 엑스트라(Corona Extra)는 1925년 멕시코 시티 세르베세리아 모델로에서 처음 생산되었습니다. 코로나는 순수성과 고품질을 자랑하는 투명한 병을 전 세계에서 최초로 사용한 맥주 업계의 선구자입니다. 병에 있는 예술 작품은 포장재와 멕시코 유산의 품질에 대한 당사의 약속을 강조하는 그림입니다. 코로나에는 라임이 빠질 수 없습니다. 자연스럽게 개성과 풍미, 그리고 상쾌함을 더해주는 라임은 아주 특별한 방법으로 코로나를 경험하는 데 필수적인 요소입니다. 이 브랜드는 해변의 대명사이며 야외에서 보내는 시간을 기념합니다. 사람들이 잠시 멈추고 긴장을 풀며 삶의 단순한 즐거움을 즐기게 해줍니다. 코로나는 플라스틱을 줄이기 위해 지속적인 노력을 기울이고 있습니다. 코로나는 2020년 이전까지 100개의 섬 보호라고 하는 자체 설정 임무를 초과 달성했으며 지속적인 글로벌 정화 활동을 전개하고 있습니다.

동영상 - https://mma.prnewswire.com/media/1769003/Corona_Global_Plastic_Fishing_Tournament.mp4

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1768828/Corona_Plastic.jpg

Corona hosted four Plastic Fishing Tournaments around the globe which collected more than five tons of plastic debris from waters worldwide (credit: Corona) (PRNewsfoto/Corona)

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/1768826/Corona_Logo.jpg

Corona logo (PRNewsfoto/Corona)

출처: Corona

-- CORONA CONTINUES COMMITMENT TO PROTECTING PARADISE BY HOSTING FIRST-EVER GLOBAL PLASTIC FISHING TOURNAMENT

Timed to Global Recycling Day, Corona's global fishing event recycled five tons of plastic debris from waters worldwide while aiming to generate a second source of income for fisherpeople

LONDON, March 18, 2022 /PRNewswire/ -- Today, on Global Recycling Day, global beer brand Corona revealed the results of their first global Plastic Fishing Tournament, a series of events held around the world to remove plastic debris from the ocean and raise awareness about marine plastic pollution. The events held in Mexico, China, Brazil and Israel compensated local fisherpeople for their plastic debris hauls and connected fisherpeople in the region with a local recycling center to collect and recycle plastic debris found in the ocean aiming to provide a new way of generating income.

As a result of the local efforts, the plastic collected will either be recycled or transformed for local communities such as community sculptures, pallets for transportation and beachwear merchandise. From North America and South America to Asia and the Middle East, more than 150 total community members participated in the collection spending more than 15 hours collectively fishing for plastic.

According to the World Economic Forum [https://www.weforum.org/press/2016/01/more-plastic-than-fish-in-the-ocean-by-2050-report-offers-blueprint-for-change/ ], it is estimated that by 2050 there will be more plastic than fish in the sea impacting the livelihood of fisherpeople. The pollution of the oceans around the world is so alarming that Corona is continuing to find ways to expand protection and preservation efforts from the beaches to the sea. Corona's Global Plastic Fishing Tournament demonstrates how communities come together to help the environment and support the area economically. For the worldwide event, Corona and local recycling companies compensated the independent fisherpeople who make their livelihood from the oceans, for their hauls and time supporting the expedition. In addition, Corona hosted workshops for local fisherpeople on environmental initiatives and best practices. These important discussions focused on how we all play a role in diverting oceanic waste from our waterways.

"Corona's Plastic Fishing Tournament is another step forward in our long-term purpose to leave no plastic in nature," said Felipe Ambra, Global Vice President for Corona. "At Corona, our environmental commitment is rooted in preserving and protecting our oceans and beaches. We feel it is our responsibility to protect paradise for generations to come, and we want to lead the way and inspire others to do the same."

The first Plastic Fishing Tournament was a brand-led initiative based on an internal corporate social responsibility innovation challenge that was piloted in Mexico in 2021. Advertising agency, WeBelievers, collaborated closely with Corona on the planning and execution of the Plastic Fishing Tournament.

"It is an honor to be able to work for a brand that demonstrates its commitment with actions, by creating and developing scalable platforms that have a real impact on the lives of people and the planet" said Gustavo Lauria, Co-Founder and CCO of We Believers.

What originated as an idea is now a worldwide effort to help recover more plastic from the environment than it generates with additional Plastic Fishing Tournaments later this year. The effort continues Corona's commitment as the first in the beverage industry to become 'net-zero plastic,' which was announced in 2021 - reinforcing the different ways Corona is recovering more plastic from the environment than it releases into the world. The Plastic Fishing Tournament builds on Corona's longstanding commitment to help protect the world's oceans and beaches from plastic pollution. To date, Corona has conducted over 1,400 clean-ups, engaged over 68,000 volunteers, and collected plastic waste from more than 44 million square meters of beach.

About Corona

Born in Mexico, Corona is the leading beer brand in the country, the most popular Mexican beer worldwide exported to more than 180 countries. Corona Extra was first brewed in 1925 at the Cerveceria Modelo in Mexico City. Corona is a pioneer in the beer industry by being the first to use a transparent bottle showcasing its purity and high quality to the world. The artwork found on the bottle is painted, highlighting our commitment to quality in our packaging and our Mexican heritage. No Corona is complete without the lime. Naturally adding character, flavor and refreshment, the lime ritual is an integral part of delivering an experience that is truly unique to Corona. The brand is synonymous with the beach and celebrates time outdoors. It invites people to pause, relax and enjoy the simple pleasures of life. Corona has an ongoing commitment to reducing plastics. It has exceeded its mission to protect 100 islands before 2020, and continues to deploy consistent global clean-up efforts.

Video - https://mma.prnewswire.com/media/1769003/Corona_Global_Plastic_Fishing_Tournament.mp4

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1768828/Corona_Plastic.jpg

Corona hosted four Plastic Fishing Tournaments around the globe which collected more than five tons of plastic debris from waters worldwide (credit: Corona)

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1768826/Corona_Logo.jpg

Corona logo

Source: Corona

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

저작권자 ⓒ 환경과 사람들, 무단 전재 및 재배포 금지